The circle of failed recovery

Senaste dagarna har jag tänkt mycket på en sak. Något som jag själv kallar the circle of failed recovery. 
Jag har tänkt väldigt mycket på hur allt hänger ihop i en nedåtgående spiral som det just nu känns omöjligt att ta sig ifrån. Alltså sådär totalt omöjligt. Jag ska försöka förklara lite snabbt och enkelt hur det är jag menar. 
 
För att min smärta ska bli bättre så måste jag klara av min Hälsa. Rättare sagt så måste jag ta mig till mina läkarbesök, klara av min sjukgymnastik och framförallt ha bra matvanor, där jag äter iaf hyfsat som man bör. Inte en gång per dag som det är nu. Men, för att klara av hälsan måste jag har tillräckligt med pengar över efter hyra för att ha råd med resor till och från viktiga besök och för att handla mat för tre mål per dag. Just nu när jag går på soc så räcker inte pengarna. Det gjorde dom inte heller under tiden jag hade sjukpenning.
 
Såååå, för att ha ekonomin för att sköta min hälsa så min smärta blir bättre så måste jag jobba. för att få in tillräckligt många kronor i månaden. Men jag kan inte jobba för att jag har för mycket smärta. 
 
Så förstår ni mitt problem? Jag har för ont för att jobba, så jag får inte tillräckligt med pengar så att jag kan äta så mycket som jag egentligen behöver, så jag orkar inte göra allt jag behöver för att smärtan ska bli lättare så att jag kan jobba för att få tillräckligt med pengar för att äta and round round it goes. 
 
Någon som känner igen sig?
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0