Matrelationen

Jag vet att jag är extremt dålig med maten. Och att jag inte är den enda som är dålig med att äta rätt mat, och en bra mängd. Mitt möte hos AT idag kommer verkligen svart på vitt att visa hur dålig jag är på att äta. 
Jag äter en gång per dag, nästan varje dag. Tror jag vet vad du tänker. Och nej. Jag äter inte gigantiska portioner. Jag går inte och småäter onyttiga saker under dagen. Jag dricker inte en massa saft eller läsk. 
Jag glömmer bort att äta väldigt ofta för jag blir inte hungrig. Och när jag tänker på att äta så blir jag så extremt illamående. Så illamående att det nästan känns som att jag ska kräkas. Så jag äter aldrig ensam. För är jag ensam så skiter jag i att äta. 
Och ja. Jag vet att det inte är bra. Mitt hår och mina naglar har slutat växa. Naglarna är grå/blå och skivar sig så jag försöker gömma det med nagellack. 
Ser inte fram emot att lämna tillbaka matdagboken till min AT. Jag vet ju att hon inte kommer tycka om den.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0