Dagens

Idag var en bra dag.
Eller bra enligt mina mått. Mer prat med miin handläggare på försäkringskassan som tycker jag ska kunna jobba heltid. Kan säga på en gång att det aldrig skulle funka. Inte i det skick som jag är i för tillfället. Men idag var ändå en bra dag. 
 
Sommaren för två år sedan så jobbade jag på ett boende i Tväråbäck. Där träffade jag en underbar kollega som gjorde att jag alltid såg fram emot att åka till jobbet. Jag klev med glädje upp tidigt en söndagsmorgon för ett 13-timmars pass om jag skulle jobba med henne. Men det slutade med att vi båda bytte arbetsplats. Och sedan dess har vår kontakt varit nästan obefintlig tills idag. För idag! Jag lyckades dra iväg min trasiga kropp hem till henne för några kaffekoppar för mycket och den godaste kanelbullen jag ätit på länge. 
Och trots vi inte pratats vid på hur många månader som helst och att åldersskilllnaden är så stor så stormtrivs jag. Verkligen min typ av person. En sån där som gör det värt det att inte kunna sova av smärta på grund av att jag satt för länge utan vila. Nöjd.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0