Hemmaapoteket

Under drygt ett år har jag provat så många olika mediciner så jag har mitt egna lilla apotek hemma, då jag alltid glömmer eller är för lat för att lämna in dom som inte används. Och idag har en nykomling fått hoppa in i mitt proppade medicinskåp. Jag hade bett min läkar eom något annat än citodon under tiden jag försöker bli av med tietzes syndrom, eftersom citodon är såpass korttidsverkande och att det hinner gå ut under natten och blir även måga smärtpeakar under dagen. 
Sagt och gjort, plingade i mobilen imorse att jag fått svar på 1177.se. Min läkare har skrivit ut recept på tramadol. Ajdå. En medicin som jag själv har väldigt mycket fördomar mot och som jag själv kallade för råttgift under tiden jag jobbade inom äldreomsorgen. Vi hade en tant där som hade tramadol dagligen, och biverkningarna var så extremt hemska att jag nästan blev mörkrädd.. Allt frön sömnlöshet till hallucinationer. Och denna tant hade ändå en väldigt låg dos. 
Nu har ju jag och nämnd tant inte alls samma grundproblem, men jag känner ändå en liten rädsla över möjliga biverkningar. Men förhoppningsvis tar det bättre på smärtan så att det gör mindre ont att andas.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0