Fortsättning på mina andningsbesvär

Eftersom min andning inte blivit bättre och smärtan försämrats så ringde jag till vårdcentralen imorse för att förska få tag på min läkare. Då dom hade planeringsdag så var hela bygget stängt. Så jag ringde till Vindeln istället dit man blev hänvisad att höra av sig om man inte hade tid att vänta till imorgon. Det gör ont och jag kan inte andas ordentligt, så jag har då ingen extra tid till väntande. 
Eftersom jag inte va sådär supersugen på att spendera en heldag på vårdcentralen så vände jag mig igår till en av mina favoritgrupper på Facebook. Det är en grupp där vi är en massa olika människor med någon sorts koppling till EDS. Jag fick en massa tips både i kommentarerna och på messenger. 
Det var mycket som kändes som att det nästan passade in, men sen var det en som skrev åt mig i messenger och det kändes verkligen som att det passade in på mina symptom. 
 
Så när Vindelns vårdcentral ringde mig så berättade jag vad jag hade för bekymmer, vad dom letat efter vid mina tidigare besök och sedan vad jag trodde att det skulle vara. Hon sa att en läkare skulle ringa upp mig lite senare. Sagt och gjort, en timme senare ringer läkaren och efter en kort stund så berättar han att han är helt säker på att min misstanke var det enda klockrena svaret. Tietzes syndrom, även kallad kostokondrit är boven i dramat. Så jag blir satt på NSAID läkemedel i två veckor nu. 
 
Men kontentan av det hela, jag är så galet tacksam över alla dom i gruppen som läste och jag mig sina erfarenheter och tankar till vad som var fel. Det har mest troligtvis sparat mig flera dagar av smärta. Det är så skönt också att det finns en plats där man kan prata med dom som kan förstå den taskiga sits man sitter i och både ge förståelse, omtanke och tips. Ikväll är jag glad. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0