För mycket att göra.

I måndags hade jag några ärenden att utföra. Men det blev inte av eftersom jag spenderade dagen i sjukvårdens händer. Sen har jag väntat på att det ska bli bättre. En väntan som just nu inte verkar ska gå över. 
Så idag kände jag att jag inte kunde vänta längre. Så jag var både på banken och stängde några konton och sen så var jag förbi på soc och lämnade en massa papper. Och apoteket såklart för att hämta medicin. Dumt nog var jag där samtidigt som halva vännäs alla pensionärer så det var väldigt lång kö. Och såklart var alla stolarna upptagna av diverse äldre. Även om en del av dom såg väldigt pigg och fräsch ut så vågar jag ju inte be om en sittplats. Jag om nån vet ju hur missvisande det yttre kan vara till hur man mår i kroppen. Men jag kan ju som ändå inte räkna med att en som är i 80-års åldern ska tycka att det verkar rimligt att ge upp sin plats till en brutta i sina tidiga tjugo som ser ut som vilken ungdom som helst som sovit lite för lite bara. 
 
Efter allt det där bestämde jag mig för att unna mig något. Det enda jag lyckats hitta förutom läkemedel som lindrar smärtorna är att ligga en stund i ett solarium och bara gotta mig i värmen. Jag jag blir av med lite av min överdrivna blekhet är ju såklart ett plus också. Men ändå har jag inte varit på vårt lilla drop-in solarium på flera månader eftersom ekonomin är väldigt knaper. Men idag kände jag de att nä. Är det inte mitt jobb som sjuk att göra mitt yttersta för att bli bättre igen, så att jag till exempel kan börja jobba igen? Så då ska jag fanimej göra något som lättar alla muskelkramperna och som gör att jag känner mig hyfsat avslappnad några timmar i alla fall. 
 
Så nu har jag nyss landat hemma i soffan igen med mer avslappnade muskler, ett piggare sinne, och en lite lite mindre superblek kropp. 
 
Bildresultat för to do list
Anonym
2017-11-09 @ 19:36:22

Funkar det att basta för dig? Tänkte om den värmen också lindrar eller blir det för mycket? /Sandra

Svar: Att sitta i en bastu hjälper men inte alls lika mycket. Klarar inte av att sitta i en bastu mer än fem minuter och klarar inte heller av att ligga lika bekvämt i en bastu. Och sen så saknar jag den där fläkten som blåser så härligt som det gör i solariet. i vännäs finns det bara bastu på sommaren när utomhusbadet är öppet, men dom få gånger jag är där så använder jag definitivt bastun! och när dom lagat bastun i källare till mitt hyreshus så lär jag börja använda den regelbundet, och kanske till och med byta bort solariet
Ylwa Lindström




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dylwen.blogg.se

Livet med kronisk smärta, ups and downs. Livet helt enkelt

RSS 2.0